5 Aralık 2014 Cuma



Ne zamandır yazmak istediğim konulardan biri de Cenevre’deki doktorlar. Yolumuz hiç düşmesin diye temennide bulunalım, ama herhangi bir gereklilik anında başvuracağımız ilk kişiler ya hastaneler ya da doktorlar oluyor.

Şimdiye kadar 20’lik dişlerimi çektirmek dışında Cenevre’de doktora gitmedim (O diş macerası da çok kötü bir deneyim olmuştu ya bana... Buradan ulaşabilirsiniz o yazıya). Ancak dediğim gibi ne an ne olacağı belli olmaz. Bu durumda yabancı bir ülkede karşılaşabileceğimiz en büyük problem dil problemi diye düşünüyorum. Kendimizi doktora izah edemeyebiliriz, ya da doktorun bize söylediklerini anlamayabiliriz. Bu da tedavinin sekteye uğramasına ya da daha kötü sonuçlar doğurmasına sebep olabilir.

Herkes her dili bilmek zorunda değil. O yüzden bugün sizlerle Cenevre Kantonu’ndaki doktorların listesine ulaşabileceğiniz bu internet sitesinin bağlantısını paylaşmak istedim. Bu sitenin en büyük özelliği doktorun konuştuğu dillere göre arama yapabiliyor olmanız. Ayrıca dilerseniz branşlara veya adrese göre de doktor arayabilirsiniz. Kısacası her türlü yararlı olacağını düşündüğüm bir arama sayfası. Ancak tek sorun sayfanın Fransızca olması. İngilizce dil seçeneği göremedim. Arama yapmak her ne kadar oldukça kolay olsa da belki Fransızca bilmeyenler zorlanabilir diye düşündüğümden ve vakit kaybı yaşanmaması adına aşağıya genel bir açıklama resmi iliştiriyorum. Böylelikle rahatlıkla arama yapabileceğinizi düşünüyorum.

Sitede nasil arama yapilir

Listeye tüm branşlardan toplam 2764 doktor kaydedilmiş. Eger herhangi bir uzmanlık alanı seçmezsek, arama sonucuna göre Cenevre Kantonu’nda Türkçe bilen doktorların sayısı 20 imiş. İngilizce bilen ise 2260.  

Arama yapildiktan sonra karsimiza neler cikar
Arama kisminda karsimiza cikan branslarin listesi


Umarım yardımcı olabilmişimdir. Herkese sağlıklı günler :)

0 yorum:

Yorum Gönder