17 Ekim 2014 Cuma

Geçen hafta, en sonunda Yann Tiersen’i canlı izleme fırsatım oldu. Üstelik de en ön sıradan, rahat rahat. Özellikle İstanbul’daki tıklım tıkış konserlere alışık olan ben, en başta bu durumu biraz yadırgamadım değil. Üzerimde zıplayan yoktu ve sahneyi rahatça görüyordum! Tek problem çevremde bulunan ve şarkı sonları ve başlarında Yann Tiersen’e tezahürat yapıp çığlık çığlığa kendinden geçen tiplerin tüm şarkılar boyunca ya facebookta ya da whats app’da mesajlaşmasıydı. Bir de bu tipler konseri en önden izliyorlar. Git arkadan izle kardeşim, ayrıca bak konsere gelmişsiniz, 1 saatliğine de yazışmayı ver arkadaşlarınla. Tabii bunları direkt yüzlerine söylemedim mecbur buradan döküyorum içimi :D

Şimdiye kadar iki kez Tiersen’in İstanbul konserlerini kaçırmış olan ben, Lozan’a konsere gidecek olmaktan oldukça memnundum. Les Docks adlı mekanda gerçekleşen konser kapılarını saat 20:30’da açacaktı, saat 21:00’de alt grup, saat 22:15’de de Yann Tiersen’in sahne alması bekleniyordu. Böylelikle Cenevre’den yola çıktığımızda saat 20:15, Lozan’a vardığımızda ise 21:15’di. Ancak gelin görün ki konteynırdan bozma konser alanına girmeyi bekleyen en az 250 kişi dışarıda kuyruk olmuştu. Kapıların bir saat önce açılmış olması gerektiğinden en başta bu duruma inanamadık. Kapıdaki kontrol ne kadar yavaş olabilirdi ki? Herhalde kapıda bilet almak isteyen ahaliydi bu! Ama ne yazık ki yanılmıştık... Böylece kendimize dışardan yiyecek birşeyler bulup sırada beklemeye başladık. İçeriye girebildiğimizde saat neredeyse 22 olmuştu ve hâlâ dışarıda bekleyen insanlar vardı.

Bu noktada ufak bir not düşeyim, gördüğüm kadarıyla Les Docks’da, içeride yiyecek satan bir bölüm yok, ancak alkollü, alkolsüz içkiler mevcut. Dilerseniz vestiyer de var. İçeriye girerken kolunuza damga basılıyor. Sanıyorum böylece başka bir kapıdan sigara içmek vs için dışarı çıkıp içeri girebiliyorsunuz. Ama ne yalan söyleyeyim ben dışarı çıkmayı denemedim.


Gelelim konsere... Konser tam saatinde başladı (bu arada alt grubu ne duyduk, ne de gördük, acaba sahneye bile çıkmadılar mı?). Yaklaşık 1,5 saat süren konser oldukça etkileyiciydi. Hem müzikler, hem de grubun performansı çok iyiydi.





Kullandıkları ensturmanları da canlı canlı görmek güzeldi.



Konser boyunca sadece Tiersen değil, baterist dışında tüm grup üyeleri sürekli ensturman değiştirdiler. Kâh piyano çaldılar, kâh şarkı söylediler, kâh ksilofonun başına geçtiler. Hepsi birbirinden yetenekliydi. İşte bu noktada biraz Yann Tiersen’e içerlemedim değil. Zaten konser boyunca iki teşekkür, bir merhaba dışında başka birşey söylememiş olan sanatçı, grup arkadaşlarını da bizlere tanıtmadı. Bence tanıtması gerekirdi, çünkü diğer elemanlar da en az onun kadar başarılıydı ve parçalarını onlar olmaksızın çalması  pek bir anlaman ifade etmeyebilirdi. Bunun üzerine ben internetten araştırayım dedim, biraz zor oldu bulmam ama buldum sanırım, belki albümden albüme çalıştığı kişiler değişiyordur, tüm müzikleri kendisi de yazıyor olabilir, ancak kim olduklarını paylaşması hoş olabilirdi :) Uzatmadan yazayım elemanları : Lionel Laquerrière, Robin Allender, Neil Turpin (Bateri), Ólavur Jákupsson, Emilie Quinquis ve Gaëlle Kerrien. Tabii bu bulduğum liste albümün kayıt listesi. Sanıyorum konserde vokalistlerden biri (Emilie Q. veya Gaëlle K.) yoktu. Hatta ilk şarkıdan sonra sahneye çıkan vokal de kulise gitti, hemen hemen tüm vokalleri Jákupsson yaptı. Kısacası sahnede Tiersen dahil 5 kişi kaldılar.




Yann Tiersen tüm konser boyunca piyano, keman, ksilofon, melodika ve gitar gibi pek çok ensturman çaldı. Ama açıkçası tüm bunların yanında akordeon çalmamasına biraz üzüldüm.


Ancak her şeye rağmen çok güzel zaman geçirdik. Tüm şarkılar harikaydı. En sonunda birileri pena atar mı diye bekledim, ama sanırım pena kullanmadılar :p Ben de şarkı listesiyle avundum :)


Listeyi sizinle de paylaşmış olayım. Yann Tiersen Infinity Turnesi, Lozan şarkı listesi:

  • Meteorites
  • Slippery Stones
  • Ar Maen Bihan
  • Midsummer Evening
  • Palestine
  • Dark Stuff
  • La Dispute
  • La Crise
  • Steinn
  • In Our Minds
  • Chapter19
  • Rue des Cascades
  • Grønjørd
  • The Gutter
  • The Crossing
  • Vanishing Point
  • Lights

--------
  • The Long Road
  • Sur Le Fil
  • Till The End


0 yorum:

Yorum Gönder