29 Ekim 2013 Salı

Sergilenen fotoğrafıma bakarkene...

25 Ekim akşamı köyümüzün fotoğraf yarışmasında dereceye giren eserlerin sergileneceği kültür merkezine doğru yürürken,  açıkcası hâlâ benim fotoğrafımının da dereceye girmiş olduğunu idrak edememiştim.

İlk defa çektiğim fotoğraflardan birini 1 metreye 1 metre olarak basılmış ve sergilenir halde görecektim.

Kültür merkezi iki katlıydı, ufak tefek binanın giriş katına kokteyl masası konmuş,  çevredeki duvarlara da 8 - 10 fotoğraf asılmıştı, aralarında benim çektiğim yoktu, zaten olmasını da beklemiyordum.




Girişteki fotoğrafları inceledikten sonra ağır adımlarla yukarı döne
dönen çıkan merdivenleri adımlamaya başladım ve o da ne? Fotoğrafım, istesem koyduramayacağım kadar merkezi bir yerde, tam da merdivenin çıkış noktasının karşısında beni bekliyordu. Yani insanların gözden kaçırması imkansız bir noktada.

Açıkcası bu durum karşısında hem şaşırdım hem de ister istemez gururlandım. Her geçen fotoğrafa bakıp bir iki yorum yapıyordu, ama oturup da hepsini dinlemek olmazdı.

Gelelim serginin geneline. Ben çok daha amatör bir sergi beklerken,  gayet profesyonel fotoğraflarla karşılaştım. Her biri dünyanın başka bir noktasında çekilmiş, farklı farklı duygular uyandıran fotoğraflar.

Bir kaçını sizlerle de paylaşmak istedim, buyrun birlikte bakalım...


Yarışmada birinci olan fotoğraf




Aslında ben sol altta bulunan çiçek fotoğrafının birininci seçileceğini düşünmüştüm. Hem macro tarzı çekmek, hem de yarı açmış bir çiçek bulmak zor olsa gerek...



Sergiye genel bakış


0 yorum:

Yorum Gönder